Reputation management

Organizace si stále neuvědomují, že reputace je zásadní součástí hodnoty společnosti a stává se klíčovým měřítkem jejich výkonu. Průzkum Fleishman-Hillard pro Světové ekonomické fórum již v roce 2004 ukázal, že v měření úspěšnosti firmy je pouze kvalita produktů a služeb vnímána důležitěji než její dobré jméno. Reputace podle respondentů tvoří až 40 % tržní hodnoty firem!

Tento aspekt pohledu na firmy se více rozvinul až v posledních letech. Dříve byly důležité výkonnostní charakteristiky typu obrat, provozní zisk, tržní podíl. Ano, jsou sice životně důležité, přesto se mezi klíčové ukazatele zařazují právě reputace firmy, znalost její značky i schopnost být dobrým a odpovědným zaměstnavatelem. Ty často patří mezi rozhodující při uzavírání obchodních smluv nebo získávání nejlepších zaměstnanců. Být v očích trhu lákavým zaměstnavatelem, je důležitý aspekt ve vysoce konkurenčním prostředí. Firmy si začínají uvědomovat, že právě lidé tvoří jejich největší přidanou hodnotu a základní předpoklad úspěchu.

Firemní reputace stojí na dlouhodobém rozvíjení vztahů se všemi klíčovými účastníky trhu, ať už jde o komerční nebo neziskové subjekty. Je postavená na důvěře a udržitelnosti vztahů. Reputation management sám o sobě spočívá v průběžném monitorování reputace vaší značky, naslouchání varovným signálům a tím i předcházení případných komunikačních problémů. V další fázi pak ve vytváření pozitivního image vaší firmy rozvíjením dobře cílené komunikace, podporou správných činností ve správný čas, apod. Jak mohu zde pomoci?

  • naučím vás, jak efektně získávat zpětnou vazbu z trhu
  • jakým oblastem vztahů s trhem se věnovat a rozvíjet
  • jaké nástroje, taktiky využít k řízení vaší reputace na trhu 
    1. weby ve stylu brand journalism
    2. profily na sociálních sítích, které ve vyhledávačích přebijí negativní výsledky
    3. vydávání online tiskových zpráv, informačních brožur, tzv. white papers
    4. proaktivní reakce na veřejnou kritiku
    5. uvádění pozitivních reakcí zákazníků, zmínek třetích stran, které se umisťují v Google vyhledávači na předních místech
    6. optimalizace pro internetové vyhledávače

Když se okamžité platby prosadí, bude méně hotovosti v oběhu

Exkluzivní komentáře Petra Poláka, ředitele pro bankovní sektor firmy Softec, o zavádění plateb v reálném čase pro online verzi ekonomického týdeníku Trend. Některé evropské banky je odstartují již 21. listopadu.

16/11/17 více

Mobilní platby budou mít problém se u nás prosadit, tvrdí Polák

Komentáře P. Poláka, Softec, pro deník E15 o možných dopadech služby Android Pay na český a slovenský trh, resp. mobilních plateb na platby bezkontaktní.

08/10/17 více