Případová studie Softec Group

Výchozí situace

Softec Group je významnou IT skupinou operující na středoevropském trhu, kde realizuje projekty pro přední společnosti z oblasti bankovnictví, financí, telekomunikací a veřejné správy. Ačkoliv na něm působí od 90. let minulého století, do počátku roku 2012 v Česku a na Slovensku komunikovala spíše jen s vybranými odbornými médii. Málokdo u nás v té době věděl, že patří mezi nejlepší slovenské IT firmy, že má řadu expertů a řeší mediálně zajímavá témata jako je smartphone banking, elektronizaci zdravotnictví nebo mGovernment. Vzhledem k postupnému růstu a vývoji na trhu se rozhodla spolupracovat s externím PR konzultantem. Cílem bylo více zviditelnit skupinu na obou hlavních trzích a to zejména prostřednictvím byznys médií, která sledují i uživatelé jejich řešení. Důraz byl kladen na dlouhodobou komunikační strategii, která by pomocí vhodných nástrojů přiblížila trhu firemní filozofii, klíčové lidi, byznys témata a aktuální IT trendy. Prvním krokem, který odstartoval intenzivnější medializaci skupiny, byla studie o budoucnosti bankovních distribučních kanálů.

Řešení

Medializaci této studie svěřila externímu PR konzultantovi, který měl za úkol na obou trzích oslovit všechna významná média s cílem zvýšit povědomí o její existenci i tématech, která pokrývá a spojit tak značku Softec se zmíněnou problematikou. To znamenalo mj. zpracovat informačně hodnotnou tiskovou zprávu, oslovit s ní klíčové novináře v obou zemích a následně jim nabídnout možnost doplnění informací formou rozhovoru, komentáře nebo článku. Získané příležitosti byly nakonec směřovány na dvě hlavní mediální tváře studie – jednu v Česku, druhou na Slovensku.

Výsledek

Studie zaujala celou řadu médií (např. Českou televizi, ČTK, Hospodářské noviny, Bankovnictví). Celkem o ní vyšlo více než tři desítky zmínek. Samotná tisková zpráva jich vygenerovala téměř dvacet, dalších jedenáct jsme získali následně. O dlouhodobou spolupráci projevili zájem např. slovenský Trend nebo Infoware. Díky úspěšnému nastavení spolupráce s klíčovými novináři je dnes skupina dotazována médii i na jiná témata (např. mobilní aplikace, mobilní platby, rozvoj zaměstnanců, nové projekty, trendy, apod.). Jako výsledek intenzivnější komunikace v médiích se zvýšilo povědomí o značce Softec na obou trzích. Samotná skupina potvrzuje, že díky nové PR strategii je schopna se dnes lépe přiblížit klientům i uchazečům o zaměstnání, a budovat tak značku, kterou si lidé mohou spojit s konkrétními aktivitami i lidmi.

Forbes fuck-up: Poučení za 30 milionů korun

Článek Pavla Řeháka, generálního ředitele Direct pojišťovny, o tom, že ani malý kompromis se při výběru manažera nevyplatí. Může totiž stát velké peníze.

24/05/17 více

Tvrdý Brexit by byl pro britské firmy katastrofou, tvrdí Steer, Gleeds

V rozhovoru v rámci multimediálního projektu TASR Osobnosti: tváře, myšlenky to řekl Richard Steer, celosvětový šéf britské stavebně-konzultační společnosti Gleeds.

22/05/17 více