Případová studie - Softec

Studie o budoucnosti bankovních kanálů, 3-5/2012

Pavel Šafránek: externí PR konzultant

Výchozí situace

Softec Group je významnou IT skupinou operující na středoevropském trhu, kde realizuje projekty pro přední společnosti z oblasti bankovnictví, financí, telekomunikací a veřejné správy. Ačkoliv na něm působí od 90. let minulého století, do počátku roku 2012 v Česku a na Slovensku komunikovala spíše jen s vybranými odbornými médii. Málokdo u nás v té době věděl, že patří mezi nejlepší slovenské IT firmy, že má řadu expertů a řeší mediálně zajímavá témata jako je smartphone banking, elektronizaci zdravotnictví nebo mGovernment. Vzhledem k postupnému růstu a vývoji na trhu se rozhodla spolupracovat s externím PR konzultantem. Cílem bylo více zviditelnit skupinu na obou hlavních trzích a to zejména prostřednictvím byznys médií, která sledují i uživatelé jejich řešení. Důraz byl kladen na dlouhodobou komunikační strategii, která by pomocí vhodných nástrojů přiblížila trhu firemní filozofii, klíčové lidi, byznys témata a aktuální IT trendy. Prvním krokem, který odstartoval intenzivnější medializaci skupiny, byla studie o budoucnosti bankovních distribučních kanálů.

Řešení

Medializaci této studie svěřila externímu PR konzultantovi, který měl za úkol na obou trzích oslovit všechna významná média s cílem zvýšit povědomí o její existenci i tématech, která pokrývá a spojit tak značku Softec se zmíněnou problematikou. To znamenalo mj. zpracovat informačně hodnotnou tiskovou zprávu, oslovit s ní klíčové novináře v obou zemích a následně jim nabídnout možnost doplnění informací formou rozhovoru, komentáře nebo článku. Získané příležitosti byly nakonec směřovány na dvě hlavní mediální tváře studie – jednu v Česku, druhou na Slovensku.

Výsledek

Studie zaujala celou řadu médií (např. Českou televizi, ČTK, Hospodářské noviny, Bankovnictví). Celkem o ní vyšlo více než tři desítky zmínek. Samotná tisková zpráva jich vygenerovala téměř dvacet, dalších jedenáct jsme získali následně. O dlouhodobou spolupráci projevili zájem např. slovenský Trend nebo Infoware. Díky úspěšnému nastavení spolupráce s klíčovými novináři je dnes skupina dotazována médii i na jiná témata (např. mobilní aplikace, mobilní platby, rozvoj zaměstnanců, nové projekty, trendy, apod.). Jako výsledek intenzivnější komunikace v médiích se zvýšilo povědomí o značce Softec na obou trzích. Samotná skupina potvrzuje, že díky nové PR strategii je schopna se dnes lépe přiblížit klientům i uchazečům o zaměstnání, a budovat tak značku, kterou si lidé mohou spojit s konkrétními aktivitami i lidmi.

„Otočte pacienta.“ Lékařům a sestrám jdou na pomoc „ajťáci“

Rozhovor s Tomášem Mátlem, zakladatelem Colours of Data, pro SeznamZpravy.cz o datově řízených nemocnicích v Česku (příklad Fakultní nemocnice Bulovka). Díky nim se má zefektivnit provoz a zlepšit poskytovaná péče.

06/02/22 více

Český startup Mongata přichází s online platformou Talk2amy

Profilový článek pro technologický portál czechcrunch.cz s komentáři Martina Rückera, spoluzakladatele platformy Talk2amy, která propojuje AI s psychologií osobnosti a dokáže predikovat emoční reakce, analyzovat týmy.

24/01/22 více