Případová studie Mazars Česká republika

Výchozí situace

Koncem roku 2010 se objevovaly v médiích jen sporadické zmínky o společnosti Mazars. Firma se věnovala spíše marketingovým než PR aktivitám, přitom měla řadu expertů a aktuálních témat. Veřejnost nevěděla, že je sedmou největší auditorskou firmou v zemi. Proto se rozhodla oslovit externího PR experta, aby jí pomohl zviditelnit především v ekonomických médiích.

Řešení

Na začátku projektu jsme po důkladné analýze zvolili ve spolupráci s klientem vhodnou PR strategii a identifikovali klíčová média. Hlavním kritériem pro nás byla čtenost. Následně jsme se shodli na aktuálních tématech a expertech, kteří je budou schopni pokrýt. Stanovili jsme si klíčová sdělení a vybrali vhodné nástroje. Postupně jsme začali oslovovat vybrané novináře a představovat jim naše témata. Chtěli jsme dostat Mazars do pozice thought leadera. Průběžně jsme identifikovali vhodné mediální příležitosti, které jsme vyhodnocovali (články, rozhovory, komentáře) a většinu z nich také realizovali. Postupně se podařilo vyprofilovat několik expertů na různá témata. Těm nejperspektivnějším byl poskytnut mediální trénink. Časem se někteří z nich stali natolik známými, že se novináři se svými dotazy obraceli přímo na ně. Během této spolupráce se velmi osvědčil tandem interní marketingový manažer-externí PR konzultant.

Výsledek

Po více než roce se společnost dostala do všech předem stanovených klíčových médií. Podařilo se dosáhnout asociace firma = osoba = téma (daňová a penzijní reforma). V médiích se začali objevovat další experti Mazars. Za velmi pozitivní lze považovat schopnost některých z nich prezentovat vlastní názorové články. Pravidelná komunikace s vybranými médii posílila značku Mazars i její renomé jako experta. Firma začala být citována vedle společností tzv. Velké čtyřky. Některé firmy dokonce začala inspirovat. Jedním z největších úspěchů bylo zařazení řídícího partnera pražské kanceláře mezi šestnáct nejvýznamnějších vládců českého byznysu ve speciální příloze týdeníku Ekonom Byznys Idol.

Smart City přinese lepší služby, ale také nové příjmy do městské pokladny

Rozhovor s Jánom Masarykom, Makers, pro jeden z nejnavštěvovanějších webů v Česku - denik.cz - na téma smart cities a nejnovější trendy v této oblasti.

14/02/19 více

Bezkontaktní platby Apple Pay by mohly na Slovensko dorazit už za měsíc

Rozhovor s Petrem Ivankou, Softec, pro slovenskou TASR o možných technologických trendech v bankovnictví - umělá inteligence, digitální onboarding, PSD2, bezkontaktní platby Apple Pay.

14/02/19 více